Zasady zarządzania konfliktami interesów i zapobiegania im.
Konflikt interesów może mieć miejsce, jeśli spółka Fellow Bank, jej pracownik lub inny inwestor miałby związany z wnioskiem o pożyczkę lub finansowanie interes lub może odnieść korzyść niezgodną z interesem danego inwestora.
Fellow Bank świadczył w przeszłości klientom m. in. następujące usługi, w ramach których może zachodzić konflikt interesów:
Fellow Bank podjął stosowne kroki w celu identyfikowania i zapobiegania konfliktom interesów. Fellow Bank stara się aktywnie identyfikować i zapobiegać ewentualnym konfliktom interesów przede wszystkim poprzez wewnętrzne szkolenia i wytyczne oraz dzięki zarządzaniu uprawnieniami użytkowników systemu.
W celach zapobiegania i nadzoru nad konfliktami interesów pracownicy Fellow Bank zobowiązani są do przestrzegania wewnętrznych wytycznych dotyczących inwestycji własnych i inwestycji podmiotów i osób powiązanych.
Pracownikom Fellow Bank oraz podmiotom i osobom z nimi powiązanym wolno inwestować wyłącznie za pomocą tego samego interfejsu użytkownika, który dostępny jest dla innych inwestorów. Pracownikom nie wolno nabywać pożyczek na rynku wtórnym, wolno im natomiast je sprzedawać za osobną zgodą prezesa zarządu spółki. Jeśli w daną pożyczkę crowdfundingową zainwestuje pracownik spółki, informacja o tym będzie dostępna dla innych inwestorów w szczegółach wniosku w usłudze. Pracownikom spółki nie wolno uzyskiwać pożyczek od inwestorów.
Jeśli mimo stosowania wyżej wymienionych środków powstanie konflikt interesów, przed zawarciem transakcji klientom zostaną udostępnione stosowne informacje o charakterze i powodach powstania konfliktu interesów. Inwestor będzie miał możliwość samodzielnego rozważenia, czy decyduje się na zawarcie transakcji mimo uzyskania informacji o konflikcie interesów. Z inicjatywy Fellow Bank lub samego inwestora transakcję można również pozostawić niewykonaną w celu uniknięcia konfliktu interesów.